zondag 10 september 2017

Oorbellen haken

Toen ik van de zomer bezig was met armbandjes haken kwam ik ook oorbellen tegen om te haken. Dat moest ik natuurlijk uitproberen.

Oorbellen moeten ook weer niet te groot worden, vind ik tenminste. Dus ik heb deze gehaakt met een dunne draad en haaknaald 1,5. De witte komen van deze website, bij het rechterpaar heb ik in de lusjes onderaan kraaltjes meegehaakt. De gele komen van deze website.

Ook kwam ik veel plaatjes tegen van oorbellen met gekleurde gehaakte bolletjes. Daar vond ik geen patronen van maar dat is niet zo heel moeilijk na te maken.


Ik heb ze met gewone haakkatoen en haaknaald 2,5 gemaakt:
Start met een magische ring.
Toer 1: 6 v in de ring
Toer 2: 2v in elke v (12)
Toer 3-5: 12 v
Toer 6: haak alle v 2 aan 2 samen (6) hecht af.
Vul het bolletje op, bv met restjes draad, sluit de opening en werk de draad weg.

Steek er een kettlestiftje doorheen, rijg er evt nog kraaltjes op. Oorhaakje eraan en klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten