zaterdag 7 juli 2018

Gehaakte winterjurk

Het is niet echt de juiste tijd van het jaar om deze blog te plaatsen, maar van de winter was de jurk nog niet af, en nu wel ;-) Het was de bedoeling dat de jurk voor kerst af zou zijn, maar dat lukte niet, daarna heeft het een hele tijd stilgelegen tot een paar weken geleden en nu is de jurk dus wel af, ruim op tijd voor de volgende kerst :-)


De jurk is op dezelfde manier gehaakt als de rode trui , dus in 1 stuk, alleen wat langer en de mouwen zijn anders. De onderkant en de mouwen ben ik begonnen met reliëfstokjes zodat het net een boord lijkt. Ook de halsrand van de jurk is anders dan bij de trui, zoiezo omdat deze ook hoger is.


Aanvankelijk wilde ik er ook een col van reliëfstokjes aan haken, maar bij nader inzien leek me dat toch te warm, het garen is vrij dik. Daarnaast is een gekleurde sjaal ook leuker, anders wordt het erg veel grijs.



4 opmerkingen:

  1. Waar kan ik het patroon met de uitleg vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is niet echt een patroon van, ik heb de jurk gehaakt zoals ik mijn trui gehaakt heb, http://haken-en-maken.blogspot.com/2017/10/trui-haken.html
    Alleen langer en ben begonnen met reliëfstokjes voor het boordeffect.
    Bij het blog over de trui staat hoe ik die gemaakt heb, het aantal steken is afhankelijk van de maat van de trui en welk garen en haaknaald je gebruikt, dus kan voor iedereen anders zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurk!! Heb het patroon van de trui bekeken maar heb toch paar vraagjes.
    Hoeveel bollen heb je gebruikt voor de jurk en de trui heeft wijde boorden ipv met boordsteek. Vanaf welk punt zijn de mouwen hetzelfde als bij de trui?
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de jurk ben ik begonnen met de boordsteek, je haakt de mouwen vanaf de boord naar de schouder. Vanaf toer 20 loopt de mouw gelijk met de trui. Bij de jurk ben ik met 32 steken begonnen, maar dat is afhankelijk van de maat.
      Ik denk dat ik iets van 8 bollen gekocht heb maar niet helemaal opgebruikt heb.

      Verwijderen