vrijdag 31 maart 2017

Bloemen m(h)aken

Het is lente dus bloementijd! Buiten komen de narcissen uit de grond en dus heb ik deze gemaakt, maar dan voor binnen. Het patroon voor de narcis heb ik hier vandaan.


Bloemen zijn erg leuk om te haken, alleen al die blaadjes die je eraan moet naaien..... haken is ontzettend leuk, maar alles in elkaar naaien is niet echt mijn ding. Daarom ben ik altijd op zoek naar een manier om iets met zo min mogelijk naaien in elkaar te zetten. En soms lukt dat. Zoals bij de vingerpoppetjes uit mijn vorige bericht en deze bloem! De bloemblaadjes heb ik eraan gehaakt, dan blijven er nog 5 stukjes naaiwerk over.


Maar een nieuwe bloem, een nieuwe poging! Bij de zonnebloem hieronder zijn maar 2 dingen genaaid, (3 als je het lieveheersbeestje meetelt :-).


Er zijn heel veel manieren om bloemen te maken, soms zelfs verrassend simpel. Zoals deze bloemen hieronder, van eierdozen en chenilledraad. Het idee is niet van mijzelf, ik had ze op internet gezien. Bij het maken van deze bloemen heb ik hulp gehad, ze zijn namelijk ook ideaal om met kinderen te maken :-)



Als laatste nog een plaatje van gepunnikte bloemen. Weer eens iets anders en het resultaat is erg vrolijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten